Κυριακή, 23 Ιανουαρίου 2011

Στα 6 εκατομμύρια βαρέλια το όριο για την Αμερικανική Μικροζυθοποιία

Τρεις ξεχωριστές ειδήσεις απ' το χώρο της μπύρας στην Αμερική, καθεμιά με το δικό της ενδιαφέρον
Η κύρια είδηση που θα μας απασχολήσει είναι μια εξέλιξη του τελευταίου μηνός, που έχει όμως μεγάλη σημασία... Ο σύνδεσμος των Αμερικανών Ζυθοποιών (Brewers Assosiation *1) ανέβασε το όριο για να θεωρείται μια ζυθοποιία μικρή (craft brewer *2) από τα 2 εκατομμύρια στα 6 εκατομμύρια βαρέλια το χρόνο.

Σύμφωνα με το Σύνδεσμο, αυτό έγινε με το εξής σκεπτικό:  Όταν το αμερικανικό κράτος αποφάσισε να δώσει φορολογικά κίνητρα ανάπτυξης στην μικροζυθοποιία, πριν 34 χρόνια, αυτή δεν είχε το μέγεθος που έχει τώρα, τόσο σε αριθμό ζυθοποιών όσο και σε παραγωγή. Το όριο που είχε καθορισθεί τότε απ' τον σύνδεσμο για να θεωρείται μια ζυθοποιία μικρή (craft) ήταν τα 2 εκατομμύρια βαρέλια το χρόνο. όταν στη μεγάλη ζυθοποιία (mass production) . Ανάλογη βέβαια ήταν και η αύξηση του μεγέθους των μεγάλων ζυθοποιϊών μαζικής παραγωγής αυτά τα χρόνια, όταν η παραγωγή του μεγαλύτερου ζυθοποϊού αυξήθηκε από 45 εκατομμύρια βαρέλια στα 300.

Αυξάνοντας λοιπόν το όριο καθορισμού μιας ζυθοποιίας ως μικρής, στα 6 εκατομμύρια βαρέλια, ο Σύνδεσμος θεωρεί πως αποκαθιστά το δίκαιο αίτημα κάποιων απ' τους μεγαλύτερους μικροζυθοποιούς, που με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, κινδυνεύουν να χάσουν μεγάλο μέρος απ' τις φορολογικές απαλλαγές - κίνητρα, τα οποία τους επιτρέπουν αυτή τη στιγμή να διατηρούν πιο ποιοτικές μεθόδους παραγωγής. 
Κάποιοι βέβαια πίσω απ' αυτή την αύξηση του ορίου, φωτογράφησαν την Boston Beer Company και τον πρόεδρό της Jim Coch, μέλος του συμβουλίου του Συνδέσμου Ζυθοποιών. Δε μπορούμε όμως να παραβλέψουμε πως πράγματι κάποιες μικροζυθοποιίες έχουν μια μεγάλη δυναμική, η οποία εκτός του ότι  διαφημίζει ολόκληρο το χώρο συνεισφέρει στη διαμόρφωση ενός μονοψήφιου μεν, σημαντικού δε ποσοστού που έχουν στην παραγωγή μπύρας οι μικροζυθοποιίες της χώρας, ενός ποσοστού μάλιστα που αυξάνεται, όταν η συνολική παραγωγή μειώνεται. 100 νέες ζυθοποιίες ξεκίνησαν τη λειτουργία τους στην Αμερική μόλις τον προηγούμενο χρόνο!


*1: Brewers Assosiation is the not-for-profit trade and education association dedicated to small and independent American brewers, their craft beers and the community of brewing enthusiasts.
*2: The definition of a craft brewer as stated by the Brewers Association:  An American craft brewer is small, independent, and traditional. Small: Annual production of beer less than 2 million barrels. Beer production is attributed to a brewer according to the rules of alternating proprietorships. Flavored malt beverages are not considered beer for purposes of this definition. Independent: Less than 25% of the craft brewery is owned or controlled (or equivalent economic interest) by an alcoholic beverage industry member who is not themselves a craft brewer. Traditional: A brewer who has either an all malt flagship (the beer which represents the greatest volume among that brewers brands) or has at least 50% of its volume in either all malt beers or in beers which use adjuncts to enhance rather than lighten flavor.


Κατά τ' άλλα, στην πολιτεία του Mississippi, παρά την εκφρασμένη με σφυγμομετρήσεις στον τύπο θέληση των πολιτών, οι ιθύνοντες επιμένουν να θεωρούν παράνομη την παραγωγή και διάθεση αλκοόλ πάνω από 5%. 
Ενώ σε όλη την Αμερική, οι ζυθοποιίες φτάνουν τις 1500, στο Mississippi λειτουργεί μόλις μία, η Lazy Magnolia, η οποία μάλιστα δηλώνει πως αν η νομοθεσία επέτρεπε να φτιάξει μπύρες στο μέσο όρο των 8% που συνηθίζονται να φτιάχνονται οι craft beers σε άλλες πολιτείες, θα ανέβαζε τις πωλήσεις της κατά 25%. 
Δυστυχώς η κίνηση των φίλων της μπύρας στο Mississippi με τ' όνομα "Raise Your Pints Mississippi" δεν φαίνεται να συγκινεί τους κραταιούς νομοθετούντες της συντηρητικής αυτής πολιτείας. Διαβάστε περισσότερα εδώ 


Τέλος... με το άνοιγμα των επαγγελμάτων και τις τελευταίες απεργίες των φαρμακοποιών, η τελευταία είδηση που αναδημοσιεύω, μας δίνει κάποιες ιδέες και σίγουρα ανοίγει άλλους ορίζοντες...
Η μπίρα έσωσε το φαρμακείο
Πηγή: ΝΕΑ Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011
"Κάποιες γειτονιές δεν βλέπουν με καλό μάτι τις μεγάλες αλυσίδες. Πιο πρόσφατο παράδειγμα το Γουιλιαμσμπούργκ στο Μπρούκλιν. Πριν από μερικούς μήνες άνοιξε υποκατάστημα εκεί η Duane Reade, μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες φαρμακείων στη Νέα Υόρκη. Οι κάτοικοι, πιστοί στο φαρμακείο της γειτονιάς τους, έκαναν και καμπάνια εναντίον της Duane Reade στο Διαδίκτυο. Εκτός του εμπάργκο στα προϊόντα του. Ο αγώνας κρατούσε καλά μέχρι που ανέλαβε δράση το ιππικό, δηλαδή το μάρκετινγκ. 



Η Duane Reade αποφάσισε να προσφέρει στη γειτονιά κάτι που δεν είχε, προκειμένου να τη δελεάσει: μπίρα. Σε μια γωνιά του καταστήματος υπάρχει ένα ντιζαϊνάτο μπαρ που προσφέρει μπίρα από το βαρέλι σε γυάλινα μπουκάλια πολλών χρήσεων, τα οποία ο πελάτης αγοράζει επίσης από εκεί προς 3,99 δολάρια. Χωράνε περίπου δύο λίτρα μπίρα και το κάθε γέμισμα κοστίζει 7,99 δολάρια. Η Duane Reade προσφέρει έξι διαφορετικά είδη ντραφτ και υπάρχει και ψυγείο με επώνυμες μπίρες που δύσκολα βρίσκει κανείς στο Μπρούκλιν. Φυσικά, έπειτα από αυτό οι δουλειές πάνε κάτι παραπάνω από καλά. Η ιδέα είναι μέρος μιας στρατηγικής με βάση την οποία προσπαθούν να εξειδικεύουν κάθε κατάστημά τους με βάση τις ανάγκες της γειτονιάς όπου βρίσκεται. Στο Μπρονξ, δηλαδή, και το Χάρλεμ πωλούν, εκτός από φάρμακα, και προϊόντα περιποίησης ειδικά για τα μαλλιά των Αφροαμερικανών" 



Διαβάστε εδώ και το αναλυτικό άρθρο της New York Times

1 σχόλιο:

  1. Θεωρώ πως ήταν αναπόφευκτο να συμβεί κάτι τέτοιο στην άλλη μεριά του Ατλαντικού, μια και οι ραγδαίες εξελίξεις και ο συνεχής διπλασιασμός -και ενίοτε τριπλασιασμός μέσα στο ίδιο έτος - της παραγωγής πολλών μικροζυθοποιιών είχε ήδη καταστήσει αυτή την κίνηση αναγκαία.
    Ασφαλώς και η Boston Beer Company τρίβει τα χεράκια της, αλλά έτσι πάνε αυτά τα πράγματα. Κερδίζει ο μικρός ... κερδίζει ακόμη περισσότερο ο μεγάλος ...

    Στο Mississippi πάντως μάλλον ζουν στην κοσμάρα τους! Στη συντηρητική και αναχρονιστική κοσμάρα τους ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή