Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

Ελληνική μπύρα, αυθεντική !!

Μιας και οι ξενες ζυθοποιιες μονοπωλουν (δικαιως) τις αναρτησεις μας κ θελοντας να συμπληρωσω προηγουμενη αναφορα του φιλτατου Μιχου σχετικα με τις Ελληνικες μπυρες/ζυθοποιιες παραθετω ενα αρθρο που βρηκα στο διαδυκτιο για την Βεργινα.


Όταν πλησίαζε το τέλος της δεκαετίας του 1990, ο Δημήτρης Πολιτόπουλος, γεννημένος στην Αθήνα, που σπούδασε στην Αμερική Χημικός Μηχανικός στο Siebel Institute of Technology Chigago, αποφάσισε κάτι που φαινόταν παράτολμο: Να επιστρέψει στην πατρίδα του και να δημιουργήσει μια ελληνική ζυθοποιία με στόχο την παραγωγή, την εμφιάλωση και την εμπορία μπύρας ανώτερης ποιότητας που να παράγεται από ελληνικό κριθάρι και να έχει ελληνικό όνομα, αντιμετωπίζοντας ένα πραγματικό «μεγαθήριο» που είχε κατακτήσει την ελληνική αγορά με τις μπύρες «Amstel» και «Heineken».


Έτσι το Φεβρουάριο του 1998 ιδρύθηκε το πρώτο ελληνικό ζυθοποιείο («Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε.») στη Ροδόπη, όπου σύμφωνα με την παράδοση, παρήχθη για πρώτη φορά ελληνική μπύρα στους αρχαίους χρόνους. Σαν εμπορική επωνυμία της νέας, αυθεντικά ελληνικής μπύρας, επελέγη το όνομα ενός διάσημου τόπου όπου ο Έλληνας αρχαιολόγος Μανόλης Ανδρόνικος ανακάλυψε ένα ταφικό μνημείο συμπεριλαμβανομένου και του τάφου του Φιλίππου Β' πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου: Βεργίνα.

Η «Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε.» σήμερα εδρεύει στην βιομηχανική περιοχή Κομοτηνής (για την άριστη ποιότητα του νερού που είναι βασικός παράγοντας στην παραγωγή μπύρας ποιότητας) και θεωρείται µία από τις πιο ανερχόμενες και πολλά υποσχόμενες εταιρίες στην Ελλάδα. Η βάση πάνω στην οποία στηρίχτηκε το δύσκολο εγχείρημα του Δημήτρη Πολιτόπουλου ήταν η αυστηρή προσήλωση στην ποιότητα, η συνεχής ανανέωση και αναβάθμιση του εξοπλισμού της, η επάνδρωση με επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης, η χρησιμοποίηση άριστης πρώτης ύλης, η περιβαντολογική ευαισθησία, η εφαρμογή διεθνών προτύπων ποιότητας (ISO 9001:2000 και HACCP) και η αποφασιστικότητα να αντιμετωπίσει τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες της ελληνικής αγοράς που ήταν διαμορφωμένες τότε.

Όπως εκμυστηρεύτηκε πέρσι σε συνέντευξή του στο Capital ο Δημήτρης Πολιτόπουλος «Συναντήσαμε τεράστιες δυσκολίες, σαν απροσπέλαστους τοίχους που υψώνονταν μπροστά μας. Διανομείς της ‘κρύας’ αγοράς, δεν διένειμαν την μπύρα Βεργίνα γιατί όπως μας έλεγαν τους το είχε απαγορεύσει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Αναγκαστήκαμε να γίνουμε «εφευρέτες» στο μάρκετινγκ για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε!» Και συνεχίζει: «Η Βουλγαρία έχει δεκαοκτώ δικές της μπύρες, η Αλβανία έχει τέσσερις, το Μεξικό 500, η ΗΠΑ 3000, η Αγγλία 800, η Γερμανία 1400, η Ζιμπάμπουε έχει δικιά της μπύρα, η Παλαιστίνη, η Τουρκία. Έχουμε φήμη, έχουμε 3500 ετικέτες κρασιού, 500 σήματα ούζου, δεν είχαμε όμως μπύρα ίσως γιατί κανείς δεν το σκέφθηκε ή ήταν τόσο στρεβλό το περιβάλλον γύρω από αυτήν που απέτρεπε οποιονδήποτε σκεφτόταν να το δημιουργήσει. Άρα προφανώς γνωρίζαμε ότι θα ήταν δύσκολο εγχείρημα αλλά κάποιος έπρεπε να αναλάβει να τα κάνει. Δεν νοείται έθνος χωρίς να έχει δική του μπύρα. Ειδικά αυτό που την εφηύρε!»

Συνήθως, ο επιμένων νικά – ιδίως όταν εργάζεται με αρχές, συνέπεια, επαγγελματισμό και σεβασμό προς τον καταναλωτή. Έτσι, 12 χρόνια μετά την ίδρυσή της «Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης Α.Ε.» η κατάσταση έχει αλλάξει: Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές εκτιμούν την μοναδική ποιότητα της μπύρας «Βεργίνα». Οι αλυσίδες λιανικής άρχισαν δειλά-δειλά να την τοποθετούν στα ράφια τους – ήδη διατίθεται από αρκετές αλυσίδες μεταξύ των οποίων Carrefour, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης, ΜΕΤΡΟ, Ατλάντικ και Σκλαβενίτης (σε αρκετά όμως καταστήματα της αλυσίδας αυτής, όταν δεν υπάρχει περίοδος προσφορών, θα πρέπει να γίνετε Ηρακλής Πουαρώ για να την ανακαλύψετε κάπου στα ράφια της). Η «Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε.» παρήγαγε παλαιότερα την μπύρα του ΠΑΟΚ και την μπύρα «Θύρα 13» του Παναθηναϊκού, ενώ σήμερα η μπύρα «Βεργίνα» απλώνεται ολοένα και περισσότερο στην Ελληνική αγορά σε διάφορα σημεία πώλησης (ιδιαίτερα στην Βόρειο Ελλάδα), σε ξενοδοχεία (βαρέλι) και εξάγεται στις Η.Π.Α., Αυστραλία, Κύπρο, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία, Αλβανία και Ιαπωνία.

Σήμερα, τα προϊόντα που παράγει η «Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε.» είναι τα εξής:


Μπύρα Βεργίνα : Ανήκει στην κατηγορία Premium Lager. Tα συστατικά της είναι βύνη ξανθιά και βύνη καραμελέ, λυκίσκος και αρωματικός λυκίσκος Tettnanger, μαγιά και νερό. Είναι ένα προϊόν κλασσικής ζυμώσεως (10C) και χαρακτηρίζεται από τη φρέσκια, πλούσια γεύση της. Η αρμονική συνύπαρξη βύνης και λυκίσκου χαρακτηρίζει το άρωμά της. Διατίθεται σε μπουκάλι των 330 ml & 500 ml, σε κουτάκι των 330 ml & 500 ml, καθώς και σε βαρέλι των 30 L & 50 L.



Μπύρα Βεργίνα κόκκινη : Ανήκει στην κατηγορία Special Beer. Τα συστατικά της είναι βύνη ξανθιά, σπάνιες καβουρδισμένες και καραμελοποιημένες βύνες, λυκίσκος και αρωματικός λυκίσκος Tettnanger, μαγιά και νερό. Είναι ένα προϊόν κλασσικής ζυμώσεως (10C) και χαρακτηρίζεται από τη μεστή γεύση της, καθώς και από το κόκκινο «κεχριμπάρι» χρώμα της. Το φρουτώδες άρωμά της θυμίζει εξωτικά φρούτα, βατόμουρο και μέλι. Διατίθεται σε μπουκάλια των 330 ml και 500ml, καθώς και σε βαρέλι των 30 L.


Μπύρα Βεργίνα Weiss : Είναι μια σταρένια, αφρώδης μπύρα με θολή όψη, η οποία προέρχεται από την ειδική αφροζύμη που περιέχει. Tα συστατικά της είναι βύνη σιταριού, βύνη κριθαριού, ειδικά καραμελοποιημένες βύνες σιταριού, αρωματικός λυκίσκος Tettnanger, αφροζύμη και νερό. Η ειδική αφροζύμη από την οποία παρασκευάζεται, της δίνει ένα πλούσιο, φρουτώδες άρωμα, που θυμίζει γαρύφαλλο και μπανάνα. Διατίθεται σε μπουκάλι των 500 ml καθώς και σε βαρέλι των 30 L.


Μπύρα Edelsteiner : Ανήκει στην κατηγορία Premium Pilsner. Tα συστατικά της είναι βύνη ξανθιά, λυκίσκος Magnum και αρωματικός λυκίσκος Tettnanger, μαγιά και νερό. Είναι ένα προϊόν κλασσικής ζυμώσεως (10C) και χαρακτηρίζεται από την ευχάριστη, ανάλαφρη γεύση της, καθώς και από το ιδιαίτερο άρωμα λυκίσκου. Στην αγορά διατίθεται σε μπουκάλι των 330ml & 500ml, σε κουτάκι των 330ml & 500ml, καθώς και σε βαρέλι των 50 L.

Τον Δεκέμβριο του περασμένου χρόνου σε συνέντευξή του στην Θρακιώτικη εφημερίδα «Χρόνος», ο Δημήτρης Πολιτόπουλος, δήλωσε μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Η αγορά της μπύρας αλλάζει στην Ελλάδα διότι η Θράκη έβγαλε την πρώτη ελληνική μπύρα και είμαι βέβαιος ότι θα ακολουθήσουν και άλλες προσπάθειες παραγωγής μπύρας, οπότε το σκηνικό αλλάζει, φεύγουμε από ένα μονοπωλιακό σε ολιγοπωλιακό και σε πλήρως διευρυμένο σκηνικό στα επόμενα χρόνια, που είναι και το ζητούμενο. Μια χώρα σαν την Ελλάδα να μπορεί να έχει πολλές δικές της μπύρες όπως έχει τόσα πολλά καλά κρασιά ή ούζα. Είμαστε λαός με παράδοση στην παραγωγή οινοπνεύματος!» .

Αν και την περσινή χρονιά η «Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε.» είχε αυξητικό ρυθμό +30% πιστεύουμε ότι τα περιθώρια ευρύτερης κυκλοφορίας της εξαιρετικής, αυθεντικά ελληνικής μπύρας «Βεργίνα» είναι τεράστια. Αρκεί οι Έλληνες καταναλωτές να αντιληφθούν επί τέλους ότι η Ελλάδα μπορεί να τους προσφέρει μια ποιοτική μπύρα που παράγεται στην χώρα τους και να σταματήσουν να πληρώνουν τα χρήματα τους στις εισαγόμενες μπύρες από το Μεξικό, την Αμερική, την Δανία, την Αγγλία, την Γερμανία και τόσες άλλες χώρες που έχουν κάνει «κατάληψη» στα ράφια των ελληνικών αλυσίδων λιανικής στερώντας από τους Έλληνες την δυνατότητα να επιλέξουν μια αυθεντικά ελληνική μπύρα!
Πηγή: http://www.casss.gr/PressCenter/Articles/1709.aspx

10 σχόλια:

  1. Η προσπάθεια του Κου Πολιτόπουλου να σπάσει το μονοπώλιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, φτιάχνοντας μια νέα ζυθοποιία και διεκδικώντας μερίδιο στην ελληνική αγορά, είναι αναμφισβήτητα ένας σταθμός στη πορεία της μπύρας στην Ελλάδα. Τον αγώνα του Πολιτόπουλου να βάλει τη Βεργίνα στα ράφια των σουπερμάρκετς, κόντρα στους γνωστούς εκβιασμούς του συστήματος, εκμεταλλεύτηκαν και οι νεότερες ζυθοποιίες, που τώρα μπορούν τουλάχιστον να το διεκδικήσουν κι αυτές.

    Από εκεί και πέρα, η πορεία της Βεργίνα στο αγοραστικό κοινό είναι αυτή που θα δικαιώσει τον Πολιτόπουλο. Γιατί ναι μεν, αν έχεις τη θέληση και την επιμονή να πολεμήσεις για να προωθήσεις το προϊόν σου, αυτό θα βγει στην αγορά, αλλά το αν κερδίσει τους καταναλωτές, αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
    Τα όπλα σε αυτή την δεύτερη προσπάθεια μπορεί να είναι μια ρομαντική ιστορία, όπως αυτή του μοναχικού καβαλάρη Πολιτόπουλου που πολέμησε το κατεστημένο, αλλά τέτοιες ρομαντικές ιστορίες σκαρφίζονται πολλοί - εξίσου πετυχημένη ήταν η ιστορία αναβίωσης της Φιξ άλλωστε, που προωθήθηκε σαν η ιστορικά ελληνική μπύρα, αν και ήταν το μέγα μονοπώλιο ενός Γερμανού ζυθοποιού ευνοούμενου του Βασιλιά Όθωνα...

    Άλλο μεγάλο όπλο είναι οι προσφορές και η Βεργίνα το χρησιμοποίησε κι αυτό κατά κόρον, με τις εντυπωσιακές προσφορές που έκανε για να μπει (και να μείνει) στα ράφια, του στυλ 5 κουτιά + 3 δώρο. Καθόλου δεν μας χαλάει ούτε αυτή η κίνηση, ιδιαίτερα αφού πυροδότησε ανάλογες προσφορές και απ' τους υπολοίπους.

    Αυτό που όμως θα ανεβάσει το όνομα της Βεργίνα στα μάτια και τη συνείδηση των φίλων της μπύρας και των υπολοίπων στη συνέχεια καταναλωτών, είναι η ποιότητα στη μπύρα, η καλή συνταγή και η ποικιλία στις ετικέτες. Με την Weiss, η Vergina έκανε την έκπληξη, παρουσιάζοντας την ελληνική πρόταση σ' ένα δημοφιλές στην Ελλάδα είδος. Την καλή συνταγή συνόδεψε και μια ανταγωνιστική τιμή και το κοινό την αγκάλιασε.

    Οι επόμενες κινήσεις είναι αυτές που θα καθορίσουν το μέλλον της Βεργίνα. Ανταγωνιστικές τιμές; Κάποιες καινούργιες ετικέτες ίσως; Ένας πιο μικροζυθοποιϊκός χαρακτήρας ίσως;

    Ας ελπίσουμε πως η Βεργίνα θα συνεχίσει να μας ξαφνιάζει ευχάριστα και στο μέλλον, επιμένωντας στην εκπλήρωση του αρχικού ονείρου του Πολιτόπουλου - να φτιάξει δηλαδή πραγματικά καλή ελληνική μπύρα - και δεν θα επαναπαυθεί στο μερίδιο της αγοράς που ήδη κέρδισε. Ας μην ξεχνά πως το κατεστημένο της αγοράς μπύρας εκπορθήθηκε απ' τον ίδιο και πως πλέον θα έχει να ανταγωνιστεί τους επόμενους που έρχονται ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Βεργίνα πάντως πρέπει να προσπαθήσει ακόμη πολύ για να αναδείξει τα προϊόντα της που ειναι τα πιο ποιοτικά ανάμεσα στις "Μεγάλες" Ζυθοποιίες.
    Αυτό όμως δεν φτάνει από μόνο του!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα σας μου κάνει εντύπωση πως ξεχνάτε την ΑΜΣΤΕΛ που φτιάχνεται στην Ελλάδα από ελληνικές πρώτες ύλες.
    Είναι ηλίου φαεινότερο ότι το μποϋκοτάζ που παρουσιάζεται ως λύση για την κρίση είναι κατευθυνόμενο. Δεν είναι δυνατόν να στηρίξουμε εταιρείες που ξαφνικά ζητάνε στήριξη. Που είναι ο ανταγωνισμός; Που είναι οι προσφορές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. φιλε greekman να σου θυμισω πως στο θεμα προσφορων η Βεργινα επαιζε δυνατα μεχρι πριν λιγο καιρο με την προσφορα 1+1 δωρο
    ...ΜΟΝΟ με 10 ευρω αγοραζες ΟΛΟΚΛΗΡΟ κιβωτιο Weiss!!
    κ τωρα που σιγουρα λογω κρισης αλλαξαν τα πραματα παλι ειναι φθηνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τώρα εν μέσω οικονομικής κρίσης, και μιας γενικότερης κίνησης αγοραστών προς Ελληνικά προϊόντα, τη σταμάτησε.
      Και έπαιζε (και τιμούσαμε αυτή την ενέργεια) με παραλαβή από αυτούς, με δικά σου μεταφορικά!!
      Και για να ακριβολογούμε 10€ ήταν το γέμισμα, όταν επέστρεφες κιβώτιο... Απορώ πραγματικά με ποια λογική σταμάτησε η συγκεκριμένη προσφορά προς ιδιώτες, τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

      Φιλικά,
      Κυριάκος

      Διαγραφή
  5. Που μπορώ να βρω Βεργίνα Weiss στην Αθήνα ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. την μπύρα βεργηνα που μπορούμε να την βρούμε στην Κύπρο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. στην Κύπρο που μπορούμε να την βρούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή