Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

Barney Flats Oatmeal Stout: It’s not just shy sluggin’ gorms neemer!

Στην τοπική διάλεκτο Boontling σημαίνει “Δεν είναι πια μόνο για πρωινό!”, εννοώντας τις νιφάδες βρώμης. Η άγνωστη προς εμένα ζυθοποιία Anderson Valley Brewing Company, διαβάζω, βρίσκεται στην ομώνυμη κοιλάδα της Καλιφόρνια, δίπλα στην πόλη Boonville. Πέρα από την παράξενη διάλεκτο της περιοχής αν παρατηρήσει κανείς στο σήμα της ζυθοποιίας δεσπόζει μια αρκούδα με κέρατα! Λέτε να φταίει το νερό ή μάλλον η μπίρα;
Η Anderson Valley, που ιδρύθηκε το 1987, παράγει βασικά 10 ετικέτες ale. Εγώ έτυχε να πετύχω την Barney Flats Oatmeal Stout (η πιο δημοφιλής της ζυθοποιίας) την οποία είχα αγοράσει μαζί με την αντίστοιχη Oatmeal Stout της αγγλικής Samuel Smith (εδώ η παρουσίασή της). Οι stout αυτές που εμπεριέχουν βρώμη, έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, γύρω στο 5% και γενικά σου δίνουν την αίσθηση ότι είναι αρκετά ελαφριές συγκριτικά με τους υπόλοιπους τύπους stout. Η Barney Flats είναι 5.7% ABV και μόλις13 IBU.


Σερβίροντας στο ποτήρι το χρώμα της δείχνει μαύρο κατράμι, ενώ ο αφρός είναι μπεζ, κρεμώδης και χάνεται σχεδόν άμεσα αφήνοντας ένα δαχτυλίδι. Το άρωμα είναι πλούσιο σε σοκολάτα, καβουρδισμένη βύνη και αισθάνεσαι και τη βρώμη.

Στη γεύση έχουμε μία από τα ίδια. Γλυκίζει, δείχνει ισορροπημένη, ενώ εμφανίζεται και μια ζεστασιά από λικέρ. Ο λυκίσκος κάνει την εμφάνιση του προς το τέλος, δίνοντας μια ελαφριά πικρίλα. Παρόλο που είναι γενικά ελαφριά, η αίσθηση που αφήνει στο στόμα είναι απαλή, ελώδης με μέτρια ενανθράκωση και στην επίγευση σου αφήνει και τη γεύση του καφέ.

Δεν δρέπει δάφνες για την πολυπλοκότητάς, αλλά πρόκειται για μια τίμια stout βρώμης που πίνεται ιδιαιτέρως ευχάριστα.
Bahl Hornin’! (εις υγείαν)

3 σχόλια:

  1. Μεσα απο μια μπυρα που φτιαχνεται σε μια κοιλαδα την Καλιφορνια μαθαινουμε οτι σε εκεινη την περιοχη οι κατοικοι της μιλανε μια περιεργη διαλεκτο που πρωτη φορα και εγω εμαθα οτι υπηρχε αυτη η διαλεκτος, η οποια απο'τι διαβαζω εχει περιπου 1000 λεξεις και φρασεις που τις χρησιμοποιουνε μονο οι 700 κατοικοι του Boonville που μιλανε την διλακτο Boontling. Ειναι μαγικος ο κοσμος της μπυρας τελικα...Μαθαινεις πραγματα ψαχνοντας για μια μπυρα που δεν νομιζω οτι θα μαθαινες ποτε...

    Θα την τσεκαρω και εγω την μπυριτσα αμεσα Φωτη μιας και την εχω και εγω στο stock μου...

    Bahl Hornin...λοιπον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Wraia mpyritsa akougetai P-R! Kai me perierges istories pisw ths, ap'oti mas grafei o Monk :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κάτι μου "βρωμάει" εδώ μέσα ... Φωτάρα, δεν έχεις αφήσει oat για oat ετικέτα μου φαίνεται !!

    Τελικά και στο ζωικό βασίλειο πέφτει το κέρατο σύννεφο μου φαίνεται !! Κακόμοιρη αρκούδα .. η βρώμη σε μάρανε !!

    Σωστός ο συγκάτοικος λέμε ... !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή