Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο είδε το φως της δημοσιότητας σήμερα στο ΒΗΜΑ.
Η προσπάθεια των εταιρειών δεν έχει να αντιµετωπίσει µόνο τα υλικά δεδοµένα που διαµορφώνει στην ελληνική αγορά η οικονοµική κρίση. Οι καιρικές συνθήκες - από τους πιο αποφασιστικούς παράγοντες στην κατανάλωση του συγκεκριµένου προϊόντος - κάθε άλλο παρά ευνοϊκές είναι. Οι χαµηλές θερµοκρασίες που επικρατούν από τον Απρίλιο ως τώρα, σε συνδυασµό µε το συνεχώς συρρικνούµενο εισόδηµα των καταναλωτών, έχουν οδηγήσει την αγορά σε µείωση που πλησιάζει το 15% στο πρώτο εξάµηνο του 2011.
Αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι στη διάρκεια του 2010 ο τζίρος της αγοράς µειώθηκε κατά 8% και διατηρηθήκε, σε διψήφιο ποσοστό, η πτώση και εφέτος, είναι προφανές ότι θα επιδεινωθούν τα ήδη σοβαρά προβλήµατα της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η οικονοµική κρίση αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες. Στη διάρκεια των τελευταίων δύο χρόνων, επειδή όλο και περισσότεροι καταναλωτές δεν βγαίνουν για να διασκεδάσουν - και είναι εντυπωσιακά υψηλή η µείωση της κατανάλωσης των αλκοολούχων ποτών -, έχει ενισχυθεί σηµαντικά το κανάλι διανοµής των σουπερµάρκετ σε βάρος του δικτύου των πρατηρίων ποτών (κάβες).
Με βάση τα στοιχεία των µετρήσεων που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρείες, προκύπτει ότι ως πριν από περίπου δύο χρόνια το «κανάλι» των σουπερµάρκετ και των µίνι µάρκετ έλεγχε το 35% στη διακίνηση της µπίρας και το υπόλοιπο 65% ελεγχόταν από τα πρατήρια αλκοολούχων ποτών. Η σχέση αυτή δεν έχει αντιστραφεί, αλλά έχει αλλάξει σηµαντικά. Το 40% της µπίρας διακινείται από τα σουπερµάρκετ και το 60% από τα πρατήρια.
Διαβάστε το πλήρες άρθρο παρακάτω ::
Οι χαμηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με το συνεχώς συρρικνούμενο εισόδημα των καταναλωτών έχουν οδηγήσει την αγορά μπίρας σε μείωση 15% . Οι ζυθοποιίες όμως επενδύουν παρά την οικονομική κρίση
Η αγορά συρρικνώνεται, η κατανάλωση της µπίρας µειώνεται, πολλά καταστήµατα µέσω των οποίων διακινείται κλείνουν, αλλά οι ελληνικές ζυθοποιίες συνεχίζουν να επενδύουν! Είναι προφανής η προσπάθειά τους να διατηρήσουν την αγορά σε επίπεδα ικανοποιητικά - τουλάχιστον! «Αν οι εταιρείες του κλάδου δεν κατέβαλλαν αυτή την προσπάθεια, η πτώση της αγοράς θα ήταν µεγαλύτερη» επισηµαίνει στέλεχος ζυθοποιίας. Πράγµατι, η µείωση της αγοράς της µπίρας είναι η µικρότερη από ό,τι σε όλα τα άλλα αλκοολούχα ποτά. Τούτο εξηγείται από το γεγονός ότι πρόκειται για το φθηνότερο και ελαφρύτερο αλκοολούχο ποτό, έστω κι αν αυξήθηκαν δύο φορές ο χαµηλός συντελεστής του ΦΠΑ και ο ειδικός φόρος κατανάλωσης.Η προσπάθεια των εταιρειών δεν έχει να αντιµετωπίσει µόνο τα υλικά δεδοµένα που διαµορφώνει στην ελληνική αγορά η οικονοµική κρίση. Οι καιρικές συνθήκες - από τους πιο αποφασιστικούς παράγοντες στην κατανάλωση του συγκεκριµένου προϊόντος - κάθε άλλο παρά ευνοϊκές είναι. Οι χαµηλές θερµοκρασίες που επικρατούν από τον Απρίλιο ως τώρα, σε συνδυασµό µε το συνεχώς συρρικνούµενο εισόδηµα των καταναλωτών, έχουν οδηγήσει την αγορά σε µείωση που πλησιάζει το 15% στο πρώτο εξάµηνο του 2011.
Αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι στη διάρκεια του 2010 ο τζίρος της αγοράς µειώθηκε κατά 8% και διατηρηθήκε, σε διψήφιο ποσοστό, η πτώση και εφέτος, είναι προφανές ότι θα επιδεινωθούν τα ήδη σοβαρά προβλήµατα της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η οικονοµική κρίση αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες. Στη διάρκεια των τελευταίων δύο χρόνων, επειδή όλο και περισσότεροι καταναλωτές δεν βγαίνουν για να διασκεδάσουν - και είναι εντυπωσιακά υψηλή η µείωση της κατανάλωσης των αλκοολούχων ποτών -, έχει ενισχυθεί σηµαντικά το κανάλι διανοµής των σουπερµάρκετ σε βάρος του δικτύου των πρατηρίων ποτών (κάβες).
Με βάση τα στοιχεία των µετρήσεων που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρείες, προκύπτει ότι ως πριν από περίπου δύο χρόνια το «κανάλι» των σουπερµάρκετ και των µίνι µάρκετ έλεγχε το 35% στη διακίνηση της µπίρας και το υπόλοιπο 65% ελεγχόταν από τα πρατήρια αλκοολούχων ποτών. Η σχέση αυτή δεν έχει αντιστραφεί, αλλά έχει αλλάξει σηµαντικά. Το 40% της µπίρας διακινείται από τα σουπερµάρκετ και το 60% από τα πρατήρια.
Διαβάστε το πλήρες άρθρο παρακάτω ::
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου