Κυριακή, 12 Αυγούστου 2012

Αθηναϊκή Ζυθοποιία:: "AMSTEL ... γιατί έτσι μπορούμε με το ζόρι να σας αρέσει" !!

Ιδιαίτερες συστάσεις και περαιτέρω σχόλια δεν νομίζω ότι είναι απαραίτητα για το μεγάλο μουσικό event που πραγματοποιείται εδώ και 3 δεκαετίες στο Νεστόριο της Καστοριάς.
34 ετών έγινε φέτος το River Party και ο λόγος αυτής της δημοσίευσης δεν έχει να κάνει με το - ούτως ή άλλως σπουδαίο - αυτής της ηλικίας, αλλά με ένα κομμάτι της "όποιας πολιτικής" εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια από τη διοργανώτρια αρχή.


ΜΕΓΑΣ ΧΟΡΗΓΟΣ η Amstel και καλά κάνει γιατί μπορεί. ΜΕΓΑΣ είπα ? ΜΕΓΙΣΤΟΣ - ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΟΣ θα ήταν μάλλον το ορθότερο.


Ασφαλώς και τέτοιου είδους εκδηλώσεις μεγάλου βεληνεκούς και σπουδαιότητας δεν μπορούν να επιβιώσουν χωρίς την ύπαρξη χορηγών. Έτσι είναι τα πράγματα και έτσι είναι λογικό και αναπόφευκτο να είναι. Από αρχαιοτάτων χρόνων εξάλλου, χωρίς χορηγίες δεν κινούνταν τίποτε και πιθανόν το "αρχαίο θέατρο" να είχε μείνει πολύ πίσω χωρίς τη συνδρομή των αριστοκρατικών οικογενειών της εποχής ...


Βέβαια, αυτός που χορηγεί πρέπει με κάποιο τρόπο στις μέρες μας να πάρει πίσω μέρος ή και το όλο της χορηγίας αυτής ει δυνατόν, με τον α ή β τρόπο. Έτσι είναι ο νόμος της αγοράς και του δούναι και λαβείν.
Απολύτως λογικό επομένως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία να θέλει να έχει το δικό της κέρδος και όφελος από όλο αυτό το νταβαντούρι. Χώνει γκαφρά ( ή καλύτερα επενδύει ) και αναμένει τις "εισπράξεις" της, όποιας μορφής κι αν είναι αυτές!


Ο τόπος λοιπόν γέμισε, για να μην πω έπηξε κυριολεκτικά, στην Amstel αυτές τις μέρες που κράτησε το 34ο River Party. ΟΚ ... δεκτόν ! ΜΕΓΑΣ χορηγός είσαι και έχεις όλο το απαραίτητο υποστηρικτικό οπτικο-ακουστικό υλικό να κρατάς όλες τις αισθήσεις του κατασκηνωτή σε Amstel mode!


Αυτό όμως που θεωρώ απαράδεκτο και που μάλλον έχει να κάνει επιπλέον και με τη διοργανώτρια αρχή κατά βάση, είναι η πολιτική που επιβάλλεται στον τομέα της πώλησης αλκοολούχων ποτών μέσα στο χώρο του Φεστιβάλ.
Ναι, θα ήταν χαζό από μέρους της Αθηναϊκής να δεχτεί να μπει οποιαδήποτε άλλη ΜΠΥΡΑ προς πώληση μέσα στο χώρο, από τη στιγμή που αυτή είναι ο γενικός κουμανταδόρ με τη μέγα χορηγία της. Ουδέν μεμπτόν μέχρις εδώ.


Το παράλογο και συνάμα απαράδεκτο της υπόθεσης όμως είναι άλλο. Ποιο ? Το ότι αλκοόλ μέσα στο χώρο σημαίνει μόνο Amstel. Δεν υπήρχε οποιαδήποτε άλλη μορφή αλκοόλης ( ok ... στο ιατρείο παίζει να είχαν και οινόπνευμα) για να αγοράσει ο κατασκηνωτής. Η μόνη εκδοχή ήταν η μπύρα, δηλαδή η Amstel. Ούτε σκληρά ποτά, ούτε κρασί, ούτε τσιπουροειδή, ούτε τίποτε. Ή Amstel ή τίποτε! Αν σας αρέσει κυρίες και κύριοι, και αν δε σας αρέσει ... ε τότε φροντίστε να σας αρέσει γιατί τίποτε άλλο δεν υπάρχει ..


Και το παράλογο έχει και συνέχεια ...
Άντε και δεν πωλούνταν μέσα στο χώρο καμιά άλλη μορφή αλκοόλ! Ακόμη κι αν κάποιος ήθελε να φέρει δικά του αλκοολούχα ποτά στο χώρο, γίνονταν έλεγχος ( ναι... σε βαλίτσες, αυτοκίνητο κ.τ.λ.) στην είσοδο και κατάσχονταν από τους υπεύθυνους. Ή κάνουμε σωστή δουλειά ή δεν κάνουμε δηλαδή ... ! Με το ζόρι θα πιεις αδερφάκι μου Amstel. Θέλεις δε θέλεις ...
Ακόμη αναρωτιέμαι με ποιο δικαίωμα και υπό ποια νομική κάλυψη ο έλεγχος αυτός ...


Τα drafts και τα αλουμινόκουτα της Amstel κυριολεκτικά αναστέναξαν όλες αυτές τις μέρες από τους χιλιάδες κατασκηνωτές. Αδυνατώ να υπολογίσω πόσα λίτρα Amstel έφευγαν κάθε μέρα και πραγματικά πρώτη φορά στη ζωή μου έχω δει να σχηματίζονται βουναλάκια από μπυροαλουμινόκουτα κάθε βράδυ που τέλειωνε το πρόγραμμα των συναυλιών.



Για να μη σχολιάσω πόσες φορές την ημέρα ακούγαμε αυτή τη διαφήμιση περί "ελληνικότητας" της εν λόγω μπύρας ... 



Αυτά λοιπόν ... και παρόλο που θα μπορούσα να καταθέσω πολλές απόψεις ακόμη .. το κόβω εδώ! Εξάλλου ό,τι και να πω θα είναι μάταιο ... Του χρόνου πάλι μια από τα ίδια θα συμβούν, όπως συνέβησαν και άλλες χρονιές ...
Βέβαια, "το καλό το παλικάρι ξέρει κι άλλο μονοπΟτι ..." κι έτσι το αλκοόλ δεν το στερηθήκαμε καθόλου όλες αυτές τις μέρες! Αντίθετα το δώσαμε και κατάλαβε ... κι ας μην χρειάστηκε να βάλουμε ούτε γουλιά από αυτή τη νερόμπυρα (που τολμούν να μας την παρουσιάζουν ως μπύρα) στο στόμα μας ..!


Κι επειδή έπεσε πολύ "άκυρη" φωτογραφία παραπάνω ... ας τελειώσω με κάτι πιο όμορφο για τους οφθαλμούς σας ... από ένα λουκούλειο γεύμα που είχα πριν λίγες μέρες στη Χαλκιδική, όπου ανάμεσα σε πολλές Γερμανικές και Βελγικές σταρόμπυρες, κάπου ανάμεσα δοκιμάσαμε και την pils της Hornbeer, την Svejk (εμπνευσμένη ασφαλώς από τον "ομώνυμο στρατιώτη" στο βιβλίο του Τσέχου συγγραφέα Jaroslav Hasek), ενώ η πάντα καταπληκτική "αστεράτη" Tokyo* της BrewDog συνόδευσε ιδανικά μια σειρά από 5-6 διαφορετικά γλυκίσματα με σπιτικό παγωτό !!!



Σε όσες/όσους έχουν απομείνει πίσω να διαβάσουν αυτό το κείμενο 
και δεν βρίσκονται σε κάποια παραλία να λιάζουν το κορμί τους,
 εύχομαι
  ΚΑΛΟ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟ ... 

Στους υπόλοιπους ... 
εύχομαι να περάσουν όσο καλύτερα γίνεται το υπόλοιπο των διακοπών τους 
κι αν γίνεται να το παρατείνουν όσο μπορούν ...
Έρχεται δύσκολος χειμώνας ... και πρέπει να είμαστε ξεκούραστοι σωματικά και κυρίως ψυχικά!!

5 σχόλια:

  1. Πέραν πάσης φαντασίας... Ξεκίνησα να διαβάζω πιστεύοντας ότι κάπου θα υπερβάλλεις αλλά τελικά πάλι κατάφεραν να με κάνουν να εκνευριστώ μαζί τους.
    Δε δίνεις βέβαια καμία πληροφορία για το που και πως κατέστη δυνατή η κατανάλωση "παράνομων" (;) αλκοολούχων σκευασμάτων, το οποίο θα ήταν το κλου της δημοσίευσης. Στο Βερολίνο πάντως υπάρχει το Μουσείο του Τείχους (Checkpoint Charlie) απ' όπου μπορεί να πάρει ιδέες διαφυγής και διακίνησης κάποιος... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλά, οι τύποι στην Αθηναϊκή (και στην Καστοριά σε επέκταση) έχουν ξεφύγει...
    Αν μετά από 34 χρόνια, το φεστιβάλ που θέλει να λέγεται το μεγαλύτερο του είδους στην Ελλάδα, δέχεται τέτοιους όρους χορηγίας, τότε τα συγχαρητήριά μου. Την επόμενη φορά, η άλφα δισκογραφική θα απαιτήσει να μην εμφανιστούν στο φεστιβάλ καλλιτέχνες της βήτα δισκογραφικής και γιατί όχι, να μην ακούγονται δημοσίως άσματα απ' την αντίπαλη όχθη. Τα κινητά των επισκεπτών θα ελεγχθούν για "απαγορευμένα" τραγούδια και μην διαννοηθεί κανείς να σιγοσφυρά εκτός "επιτρεπόμενου ρεπερτορίου". :P
    Την επόμενη χρονιά μου φαίνεται πως θα συμμετέχω στο river festival με το καγιάκ μου, "κατεβάζοντας" λαθραίες septem απ' τον Αλιάκμονα. Μίχο, κανόνισε να έχουμε ετοιμάσει κανένα καταγώγιο μέσα στα δέντρα στην απέναντι όχθη, για όσους δεν αντέχουν την "καλύτερή μας" :D

    http://1.bp.blogspot.com/_dOwUVgZZaDc/SzSefTFh85I/AAAAAAAAARI/c7m4BoiEMTM/s1600-h/piges+aliakmona+nestorio+riverparty+bridge+kayakers+600.JPG

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Από τότε που το River Party άλλαξε χέρια διοργανωτών αυτό το φαινόμενο έχει γίνει καθεστώς. Έτσι ήταν και περσυ όπως είχα μάθει από φίλους που πήγαν ( δέχτηκαν έλεγχο και σε φαγώσιμα είδη) και το ίδιο ισχύει για να το γνωρίζετε και στον Αρδα στο άλλο μεγάλο μουσικό γεγονός. Κι εκει Amstel και έλεγχος πάνε πακέτο.

    Chalice σε έχω ικανο να το κάνεις και φαντάζομαι οτι δεν αστειεύεσαι και τόσο όσο θες να μας το περάσεις προς τα έξω! Φορτώνεις πραγμα και στήνεις μια μινι δικη σου τοπικη επιχειρηση όσο διαρκεί το river Party.

    Χρόνια Πολλά σε όλους και σε όλες που σήμερα γιορτάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και πάνω που πριν λίγες μέρες έκανα νύξη περί "ελληνικότητας" της Αmstel όπως θέλουν να μας την προβάλλουν στην διαφήμιση που πήξαμε να ακούμε στο Νεστόριο .. έρχεται το παρακάτω ... !!!

    “Παραπλανητική ως προς τα βασικά της μηνύματα που προβάλλουν τον ελληνικό της χαρακτήρα και τη σύνδεση με την ελληνική παράδοση” κρίθηκε η διαφημιστική καμπάνια της Amstel από το ΣΕΕ. Η Επιτροπή έκρινε ότι η υπό έλεγχο επικοινωνία επικοινωνεί το χαρακτηριστικό της ελληνικότητας τόσο του προϊόντος όσο και της μάρκας Amstel τοποθετώντας μάλιστα το στοιχείο αυτό σε ένα πλαίσιο διαχρονικότητας.

    Με αυτόν τον τρόπο είναι πιθανόν να δημιουργηθεί στον καταναλωτή η εσφαλμένη εντύπωση ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ελληνικό προϊόν / ελληνική μάρκα που εξαρχής δημιουργήθηκε και καθιερώθηκε στην Ελλάδα και που ανέκαθεν παράγεται αποκλειστικά με ελληνικές πρώτες ύλες.

    Ειδικότερα, παραπλανητικοί θεωρήθηκαν οι ισχυρισμοί της διαφήμισης αναφορικά με την παραγωγή της μπίρας κατά 100% από ελληνικό κριθάρι. Εντούτοις αφενός επειδή η μάρκα Amstel δεν είναι ελληνική και αφετέρου επειδή κατά τη διαδικασία από τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς ότι οι προδιαγραφές παραγωγής του προϊόντος που ισχύουν σήμερα (δηλαδή η κάλυψη των αναγκών σε κριθάρι αποκλειστικά από Ελληνες παραγωγούς) ισχύουν πάντοτε, η Επιτροπή αποφάσισε ότι από τη διαφήμιση είναι πιθανός ο κίνδυνος σύγχυσης ή και παραπλάνησης λαμβάνοντας υπόψιν της και το γεγονός ότι στην αντίληψη του μέσου καταναλωτή είναι συχνά ασαφές κατά πόσο ένα προϊόν/μάρκα είναι ελληνικό ή όχι.

    Παραπλαντητικά θεωρήθηκαν από το ΣΕΕ και τα επιχειρήματα της καμπάνιας που συνδέουν την προέλευση του ονόματος της μπίρας Amstel με την ελληνική γλώσσα (Αμ στέλνανε...) και τις ελληνικές ρίζες (σύντμηση επιθέτου Αμ-οιράκης Στ-έλιος).

    Η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να τροποποιήσει εντός 4 ημερών τη διαφημιστική καμπάνια της μπίρας Amstel σε τηλεόραση και ραδιόφωνο μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ)είναι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία ωστόσο φαίνεται ότι έχει αποσύρει την καμπάνια πριν την ανάρτηση της απόφασης.

    http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=112912272

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μου φαίνεται πως πολύ θα στεναχωρηθεέ με τις αποκαλύψεις αυτές ο φίλος μας ο Πιλοτάκος, που κράδαινε τόσο καιρό το λάβαρο της ελληνικότητας της Αμστελ, που δήθεν φτιάχνεται με ελληνικό κριθάρι, κλπ...

    Πάντως για να μην αδικούμε κανέναν, είναι σαφές πως αν και η Amstel, όπως και τα υπόλοιπα προϊόντα της Αθηναϊκής ζυθοποιίας, δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν και σε επέκταση να διαφημίζονται αμιγώς ελληνικά, είναι σαφώς προϊόντα που φτιάχνονται στην Ελλάδα, από ελληνικά χέρια και σε μεγάλο ποσοστό από ελληνική πρώτη ύλη.
    Και για να μην κατηγορηθώ πως αλλαξοπίστησα, εξακολουθώ να προτιμώ ένα ωραίο ελληνικό κρασάκι ή μια λεμονάδα από την πανταχού παρούσα Άμστελ και τις λοιπές κυρίες του ανταγωνισμού, βεβαίως βεβαίως :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή